Seria 4 – bezkompromisowa wszechstronność
Seria 4 zastępuje modele Alpine i Technofarm, rewolucjonizując ofertę ciągników Landini o małej i średniej mocy dzięki nowej rodzinie lekkich i mocnych ciągników, które zapewniają większą wydajność i uniwersalność przy pracach polowych. Ciągniki serii X4, dostępne w wersjach z platformą i z kabiną, idealnie sprawdzają się w pracach związanych z przygotowaniem pola do siewu, takich jak orka, bronowanie i inne metody uprawy ziemi, które wymagają stabilności i mocy, a także praca w wąskich rzędach sadów, gdzie zwrotność ma kluczowe znaczenie.
Pobierz broszurę
Wymiary i masy
Zobacz film
Modele serii X4 są dostępne w różnych konfiguracjach – od funkcji podstawowych po pełne wyposażenie, aby sprostać określonym potrzebom klientów.
Silnik
2,9/4
3,6/4
Moc
69.5, 75.2, 88.4
90, 99, 107
Przekładnia
Synchro Shuttle,
Power Shuttle,
Power Shift
Ciągniki z tej serii, stworzone z myślą o zapewnieniu znakomitej widoczności i łatwości manewrowania, doskonale nadają się do zbiorów paszy i prac z użyciem ładowarki przedniej, a jednocześnie zapewniają komfort i bezpieczeństwo podczas transportu drogowego przy wysokich prędkościach. Seria obejmuje sześć modeli, z których wszystkie są wyposażone w nowe czterocylindrowe silniki turbo firmy Deutz z intercoolerem oraz elektronicznym układem wtryskowym Common Rail. Modele 4-095, 4-100 i 4-110 są wyposażone w silniki 3.6L Tier 4 Interim o mocy 90 KM, 99 KM i 107 KM, zaś modele 4-070, 4-080 i 4-090 posiadają zaawansowane silniki 2.9L spełniające wymagania normy emisji Tier 4 Final, których moc wynosi odpowiednio 69,5 KM, 75,2 KM i 88,4 KM. Ciągniki z serii 4 są wyposażone w nową przekładnię produkcji Argo Tractors, tylne planetarne przekładnie główne i przednią oś napędu na cztery koła z opcjonalnym zintegrowanym układem hamulcowym.
Kabina Total View SLIM CAB dla niezrównanej widoczności i komfortu
Zaprojektowana w taki sposób, aby zapewnić najlepszy komfort w swojej klasie, kabina ciągników serii 4 posiada wnętrze w motoryzacyjnym stylu z ergonomicznie rozmieszczonymi podzespołami sterowniczymi, zapewniając bezstresowe środowisko do wielogodzinnej pracy w polu. Kabina „Total View Slim”, wyposażona w czterosłupkową konstrukcję, płaską platformę i drzwi o tylnych zawiasach, oferuje łatwy dostęp do fotela traktorzysty i niezrównaną widoczność w każdym kierunku. Cienki profil dachu dodatkowo obniża całkowitą wysokość ciągnika. Siedzenie traktorzysty z precyzyjną regulacją może być opcjonalnie wyposażone w pneumatyczne zawieszenie. Teleskopowa regulowana kierownica przechyla się wraz z deską rozdzielczą. Główne podzespoły sterownicze są dogodnie zintegrowane z prawą stroną konsoli dla maksymalnego komfortu i łatwości obsługi. Filtry klimatyzacji rozmieszczone są w tylnych słupkach w celu łatwego czyszczenia. Otwierana szyba przednia i tylna zapewnia doskonałą naturalną wentylację, a w pełni otwierana przezroczysta klapa dachu zapewnia dodatkową widoczność do obsługi ładowarki. Wersja z platformą na podporach izolacyjnych jest równie wygodna i ergonomicznie wykonana, co wersja kabinowa. Zarówno wersja z kabiną, jak i z platformą mogą zostać opcjonalnie wyposażone w wąskie błotniki i opony o cienkim profilu, aby obniżyć szerokość ciągnika do 1750 mm dla większych możliwości manewrowania w wąskich rzędach winnic lub sadów.
Silniki serii DEUTZ C4DT
Sześć modeli serii 4 jest wyposażonych w zaawansowany czterocylindrowy silnik turbo Deutz C4DT z technologią dwuzaworową, intercoolerem i układem wtryskowym Common Rail. Odznaczający się wysoką wydajnością układ wtryskowy Common Rail firmy Deutz zapewnia większą moc, moment obrotowy oraz oszczędność paliwa, a tym samym lepszą elastyczność w użytkowaniu. Innowacyjny układ recyrkulacji spalin (EGR) z katalizatorem utleniającym do silników wysokoprężnych (DOC) pozwala tym silnikom spełnić przepisy dotyczące emisji Tier 4 Final bez zastosowania filtra cząstek stałych (DPF), co eliminuje potrzebę regeneracji. Silniki napędzające serię 4 dostępne są z dwoma pojemnościami skokowymi i sześcioma mocami. Cztery modele posiadające większą moc wyposażone są w silniki Tier4 Interim o maksymalnej mocy 88,4, 90, 99 i 107 KM, natomiast trzy z niższą mocą wyposażone są w silniki 2,9 l Tier 4 Final osiągające moc do 69,5, 75,2 KM. Zaprojektowana od nowa maska o kształcie nawiązującym do stylistyki rodziny produktów Landini otwiera się szeroko zapewniając łatwy dostęp do komory silnika do celów rutynowych czynności konserwacyjno-serwisowych i bezproblemowe czyszczenie chłodnic w warunkach dużego zapylenia.
4-070
T4 Final |
4-080
T4 Final |
4-090
T4i |
4-095
T4i |
4-100
T4i |
4-110
T4i |
|
---|---|---|---|---|---|---|
TYP SILNIKA | DEUTZ C4DT45 TIER4 FINAL | DEUTZ C4DT50 TIER4 FINA | DEUTZ C4DT55 TIER4i | DEUTZ C4DT62 TIER 4i |
DEUTZ C4DT69 TIER 4i |
DEUTZ C4DT74 TIER 4i |
MAKS. MOC ISO KM/kW | 69.5 / 51 | 75.2/ 55 | 76 / 56 | 90 / 66 | 99 / 73 | 107 / 78,5 |
MOC ZNAMIONOWA SILNIKA (ISO) KM/kW | 68 / 50 | 75.2 / 55 | 75 / 55 | 85 / 62,5 | 94,5 / 69,5 | 101 / 74,4 |
PRĘDKOŚĆ ZNAMIONOWA OBR./MIN | 2200 | 2200 | 2200 | 2200 | 2200 | 2200 |
MAKS. MOM. OBR. NM | 244 | 360 | 398 | 358 | 397 | 420 |
MAKS. PRĘDKOŚĆ OBR. OBR./MIN | 1600 | 1600 | 1600 | 1600 | 1600 | 1600 |
ŚREDNICA CYLINDRA / SKOK TŁOKA CALE MM | 92/110 | 92/110 | 92/110 | 98/120 | 98/120 | 98/120 |
POJEMNOŚĆ SKOKOWA / LICZBA CYLINDRÓW | 2900 / 4 TA | 2900 / 4 TA | 2900 / 4 TA | 3600 / 4 TA | 3600 / 4 TA | 3600 / 4 TA |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA L | 90 | 90 | 90 | 120 | 120 | 120 |
Mechaniczna przekładnia SPEED FOUR lub elektrohydrauliczna POWER FOUR (PÓŁBIEGI HI-LO POWERSHIFT)
Ciągniki serii 4 posiadają wysoce uniwersalną przekładnię modułową (Speed Four) z czterema synchronizowanymi biegami w trzech zakresach, zapewniając łącznie 12 prędkości w kierunku przednim i 12 w kierunku tylnym. Podstawowa skrzynia biegów oferowana jest w konfiguracji 30 km/h w modelach z napędem na 2 koła oraz opcjonalnym biegiem pełzającym, zapewniając do 16 prędkości do przodu i do tyłu (16+16). W wersji z napędem na 4 koła, podstawowa skrzynia biegów może zostać połączona z przekładnią Power Four, która jest przekładnią hydrauliczną Hi-Lo pozwalającą traktorzyście na zwiększanie lub zmniejszanie wybranej prędkości nawet o 18%, umożliwiając uzyskanie 24 biegów do jazdy do przodu i do tyłu z prędkością 40 km/h. W ramach oferty dostępny jest tryb Eco Forty, który umożliwia osiągnięcie prędkości 40 km/h przy 1900 obr./min, co skutkuje większą oszczędnością paliwa i niższą emisją hałasu podczas transportu drogowego. Układ powolnego biegu z 32 biegami do jazdy do przodu i 32 do jazdy do tyłu oraz prędkości nawet do 300 m/h w opcji. Przekładnia obejmuje w standardzie przekładnię synchronizowaną lub, opcjonalnie, elektrohydrauliczną z dźwignią sterowniczą umieszczoną przy kierownicy. Sterowanie przekładnią (za pomocą potencjometru) umożliwia dostosowanie działania przekładni do użytego narzędzia rolniczego i warunków glebowych. Przekładnia Power Four zapewnia również kontrolę wysprzęglania (pomarańczowy przycisk w dźwigni zmiany biegów), która, w połączeniu z rewersem, umożliwia łatwą zmianę biegów i kierunków bez konieczności używania pedału sprzęgła.
Wydajna hydraulika i wszechstronne zawory sterowane zdalnie
Ciągniki z serii 4 posiadają dwie niezależne pompy, jedną zasilającą układ kierowniczy, a drugą obsługującą wszystkie funkcje hydrauliczne – dostępne są wersje ze standardowym układem hydraulicznym o wydajności 32+44 l/min albo wydajnym układem hydraulicznym o wydajności 32+57 l/min. Modele z silnikiem 2.9L dostępne są tylko z podwójną pompą o wydajności 28+49 l/min. Układ posiada w standardzie dwa zdalnie sterowane zawory z opcją montażu do pięciu zaworów, w tym trzech z tyłu i dwóch pośrodku. Zdalnie sterowane zawory montowane pośrodku sterowane są drążkiem do obsługi zaczepu przedniego lub ładowarki przedniej. W opcji dostępny jest rozdzielacz przepływu, który można obsługiwać zielonym przyciskiem na dźwigni zdalnie sterowanego zaworu, która steruje prętem podnośnika hydraulicznego lub cięgłem górnym. Wysokiej jakości szybkie sprzęgi zamontowane z przodu i tyłu ciągnika są łatwo dostępne, zapewniając komfortową i szybką obsługę.
Wymiary i masy
4-070 | 4-080 | 4-090 | 4-095 | 4-100 | 4-110 | |
---|---|---|---|---|---|---|
A-ROZSTAW OSI (NAP. 4 KOŁA) mm | 2100 | 2100 | 2100 | 2230 | 2230 | 2230 |
B-MINIMALNA SZEROKOŚĆ (OPONY 14.9 R30) mm | 1750 | 1750 | 1750 | 1750 | 1750 | 1750 |
C-ŁĄCZNA DŁUGOŚĆ BEZ OBCIĄŻNIKÓW Z PRZODU mm | 4182 | 4182 | 4182 | 4321 | 4321 | 4321 |
D-WYSOKOŚĆ Z KABINĄ mm | 2447-2497 | 2447-2497 | 2447-2497 | 2507-2582 | 2507-2582 | 2507-2582 |
E-PRZEŚWIT mm | 350-400 | 350-400 | 350-400 | 375-450 | 375-450 | 375-450 |
MASA CAŁKOWITA (BEZ OBCIĄŻNIKÓW) PLATFORMA / KABINA Kg | 2800 / 3000 | 2800 / 3000 | 2800 / 3000 | 3300 / 3500 | 3300 / 3500 | 3300 / 3500 |